Naozaj zlyhala vodička električky smrti?

22.08.2017

Od najtragickejšej nehody v dejinách Košíc ubehlo už niekoľko rokov. Stále sa však objavujú nové a nové informácie, svedectvá a možno aj fakty, ktoré nie vždy súhlasia s oficiálnym stanoviskom polície a úradov z vyšetrovania nehody.

Bolo sedem hodín ráno. Električka číslo 6 vyrazila z dnešného Staničného námestia na svoju pravidelnú cestu cez Námestie osloboditeľov, cez kruhový objazd, Triedu SNP až k Námestiu Maratónu mieru, kam však už nikdy nedošla. Svoju cestu ukončila, podľa oficiálnych informácií fatálnou chybou vodičky, na kopci pri Amfiteátri. Oba vozne sa vykoľajili a prevrátili na bok. Práve tento moment spôsobil fatálne zranenia mnohých cestujúcich. Električka bola úplne naplnená, bolo sedem hodín ráno a všetci sa chceli dostať do svojej práce, školy. Naozaj však išlo o zlyhanie električky, ako to tvrdia v oficiálnom stanovisku úrady?

V roku 2015 uverejnil regionálny denník Korzár článok so svedectvom kolegyne vodičky električky smrti.  "Ja som onoho tragického dňa bola vodička električky, ktorá išla za električkou smrti. Rada by som očistila meno svojej kolegyne, ktorá zahynula tesne pred svojou svadbou," cituje Korzár vodičku električky, ktorá prechádzala tesne za električkou smrti.

Podľa znalcov ale aj polície urobila vodička električky smrti, Marta Lileková, chybu tým, že električku na kopci nechala dosiahnuť maximálnu rýchlosť a po zistení, že stráca nad strojom kontrolu reagovala urýchlene a chaoticky, stláčala tlačidlá a nevedela reagovať správne. Súprava dosiahla maximálnu rýchlosť až vyše 80 km/h - presne v takejto rýchlosti sa električka vykoľajila a prevrátila. Ako to naozaj bolo, či išlo o zlyhanie bŕzd alebo naozaj o chybu vodičky už asi nezistíme. 

Zistite viac na cyklopotulke už v sobotu 2. septembra

Košické električky